Nasze małe miejsce w sieci

...zacisze


#1 2009-08-12 21:56:11

Ari

Administrator

Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 37
Punktów :   

Instrukcja obsługi czarów

Część 1 Czary - objaśnienia
KRĄG: opisuje stopień trudności czaru. Aby móc rzucać czary z danego kręgu, trzeba być na odpowiednim poziomie doświadczenia. Posiadanie np. poziomu 0 lub 1 uprawnia do rzucania czarów z pierwszego kręgu, poziomu 2 lub 3 do czarów z drugiego kręgu, itd. Czary należące do Kręgów Specjalnych zwane są potocznie Arcyczarami. Czar z wyż-szego kręgu od przysługującego można rzucić tylko z odpowiednie przygotowanego pergaminu magicznego na któ-rym jest taki czar i to w formie przygotowanej do rzucenia. Czarodzieje nie mogą rzucać nawet z pergaminów lub przedmiotów czarów klerycznych - i odwrotnie klerycy czarów typowych dla czarodzieji. 
   
ZUŻYCIE PM: każdy czar do rzucenia wymaga określonej ilości PM (potencjału Magicznego). Próba rzucenia czaru (udana lub nie) absorbuje taką ilość z amuletu lub/i z żywotności rzucającego (pobranie 1 PM z własnej żywotności zadaje 10 obrażeń analogicznych do obrażeń psychicznych).

CZAS RZUCANIA: każdy czar wymaga koncentracji na rzucenie czaru. Jeżeli w tym czasie postać zostanie zraniona lub rozproszona będzie jej uwaga, to czar nie wychodzi.

ZASIĘG: jest to odległość na którą można rzucić czar. Jeżeli czar jest obszarowy, to zasięg rzucania wyznacza naj-dalsze miejsce ześrodkowania czaru (centrum obszaru objętego magią).
Normalnie podaje się kilka typów zasięgu;
daleki - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą podwojonej Szybkości rzucającego;
normalny- czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą Szybkości rzucającego;
średni- czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą połowie Szybkości rzucającego;
bliski - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą 1/10 Szybkości rzucającego;
dotyk - czar można rzucić tylko poprzez dotyk (do danej istoty, przedmiotu, miejsca);
0 (zero) - czar ten można rzucić tylko na siebie.
Istnieją też czary, które można rzucać w dowolne miejsce w zasięgu wzroku (w dobrych warunkach widzi się na odle-głość mierzoną w metrach równą dziesięciokrotnej wartości współczynnika Szybkość). Zasięg rzucania tych czarów zaznacza się słowem "wzrok".

CZAS DZIAŁANIA: opisuje jak długo dany czar będzie trwał na danym obszarze. Najczęściej podawany jest on jako stały lub w danej jednostce czasowej typu rok, dzień, godzina, minuta, runda (10sekund). Przy czarach, które trwają krócej niż 1 rundę (ich działanie jest natychmiastowe i jednorazowe) wpisuje się liczbę "0" (zero). Niekiedy działanie czaru może zostać czymś przerwane lub (zależnie od opisu czaru) czar może trwać nie uaktywniony, dopóki nie zaist-nieją odpowiednie okoliczności uaktywniające go. W takich przypadkach wpisuje się czas trwania w nawias "( )" !!!. Czary typu symbole (runy) magiczne trwają z reguły dotąd, dopóki nie zaistnieją odpowiednie okoliczności uaktywnia-jące je (np. wejście na magiczny run lub zejście z niego - rzadziej znalezienie się w jego zasięgu). Niektóre symbole odwrotnie - roztaczają swoją magię od razu - dopóki nie zostaną np zmazane.

OBSZAR DZIAŁANIA: informuje na kogo, na co lub/i na jaką przestrzeń odziałuje magia danego czaru. W niektórych przypadkach znajdują się tu odnośniki, informujące, że dodatkowe informacje znajdują się w tekście opisu czaru. Je-żeli w obszarze działania powiedziane jest, że czar działa w jakimś promieniu (lub wokół), to oznacza to, że jego ma-gia tworzy pewną sferę. W wypadku użycia słowa "pole" należy rozumieć powierzchnię kwadratu o boku 2 metrów (4 metry kwadratowe).

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.akshaykumar.pun.pl www.hooligansgame.pun.pl www.pokemon-nowageneracja.pun.pl www.crazy.pun.pl www.forum-gwiezdne-wojny.pun.pl